Tüp Bebek Merkezlerine Dikkat!

Tüp Bebek Merkezlerine Dikkat!

Türkiye’de bazı tüp bebek merkezleri para uğruna insanların umutlarıyla oynuyor Evlat hasretiyle yanan insanlar yüzde 100 başarı vaadiyle aldatılıyor. Tüp bebek sektöründe olan bitenleri Prof. Seroğlu anlattı.


İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Üreme Endokrinolojisi ve İnfertilite Bilim Dalı Başkanı Prof Dr Hasan Serdaroğlu ağır konuştu

Serdaroğlu, bazı tüp bebek merkezlerini, kendilerini tanıtmak ve daha çok hasta çekmek için bebek sahibi olmada henüz araştırma aşamasında olan teknikleri yüzde 100 başarı abidesi gibi göstermekle suçladı

Oldukça sert ifadeler kullanan Hasan Serdaroğlu, "Ümitsiz hastalara duygu sömürüsü yapılıyor... Bebek sahibi olmak isteyen çiftlerin duygularıyla oynanıyor. Yakın geçmişte bir üreme merkezi, ellerinde bulunan yapışkanın en iyi spermleri seçtiğini ve bunların yumurtaya yerleştirilmesiyle çiftlerin çocuk sahibi olduğunu açıkladı.

40 YAŞIN ÜSTÜNDE TÜP BEBEK ÇOK ZOR

Yine bir başka merkez kaliteli spermleri seçerek kesin hamilelik vaat eden "Sperm mıknatısı" yöntemini tanıttı. Bunların hepsi Amerika'da Avrupa'da henüz deneme aşamasında olan çalışmalardır. Meslek ahlâkına sığmaz" dedi.

Yardımcı üreme tekniklerindeki başarının kadın veya erkekteki bozukluğun derecesi ve hastanın yaşı ile doğrudan ilişkili olduğunu belirten Serdaroğlu, "Dünyanın hiçbir yerinde tüp bebek ve mikroenjeksiyonda yüzde 100'lük bir başarı vaat edilemiyor. Kadında bulunabilecek kistlerin derecesi, kadının yaşı tüp bebek tedavisinde önemli bir etken" diye konuştu. Serdaroğlu, erken dönem kistlerde yüzde 30-40 başarı sağlanırken, ilerlemişlerde bu oranın çok düştüğünü belirtti.

TÜP BEBEKTE BAŞARI ORANI YÜZDE 30

Prof. Dr. Serdaroğlu "Yine 40 yaşın üstündekilerin bebek sahibi olma ihtimâli çok düşük. Kamuoyuna medya aracılığıyla tanıtılan bu yöntemlerle çocuk sahibi olmayı hayal eden çift başarılı olamayınca depresyona girebiliyorlar" dedi.

Serdaroğlu, Türkiye'deki bir kısım merkezlerin hamile kalma oranını başarı gibi gösterdiklerine de dikkat çekerek, "Çiftler tüp bebek merkezlerine evlerine bir bebek getirmek için gidiyorlar.

20 bin YTL harcayan var

Tüp Bebek ile çocuk sahibi olabilmek için gerekli olan ilk tedavinin tutarı yaklaşık 5 bin YTL. Bu işin ilk aşaması. Ancak iş bununla bitmiyor. Eğer anne bu yolla bebek sahibi olabilecekse uzun bir tedavi ve kontrol dönemi başlıyor. Bu dönemde harcanan para ortalama 20 bin YTL'ye kadar ulaşabiliyor. Bu rakam tıp merkezlerine göre değişebiliyor. Ancak çocuk sahibi olma hasretiyle tutuşan çiftler bu parayı gözden çıkarmada hiçbir tereddütte bulunmuyor. Pastanın büyüklüğü yeni bir sektör ortaya çıkardı.

Anne nasıl olunur?

Kadından alınan yumurtalarla erkekten alınan spermlerin laboratuvar ortamında birleştirilmesiyle elde edilen embriyoların, kadın rahmine yerleştirilmesinden oluşan işleme "Tüp bebek" adı veriliyor. Erkekten kaynaklanan kısırlık durumunda, alınan spermlerden laboratuvar ortamında kaliteli olanları seçilerek, mikroskop altında doğrudan kadının yumurtalıklarına naklediliyor. Bu işleme de "Mikroenfeksiyon" deniyor. Yapılan tedavide hamile kalmak mümkün olsa bile, bu bebeğin doğacağı anlamına gelmiyor. Hamile kalanlar arasında çocuk sahibi olanların oranı yüzde 20 düşüyor. Eve götürülen çocuk yüzde 30 civarında. Türkiye tüp bebek tedavilerinde dünyanın en gelişmiş ülkelerine yakın bir düzeyde.

Başarılı olmayan yöntemler dayatılıyor

Uzman Doktor Aret Kamar de tüp bebek konusunda bazı çevrelerin abartılı davrandığını söyledi. İstanbul Tüp Bebek Merkezi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Doktor Aret Kamar, şöyle konuştu:

"Türkiye'de tüp bebek tedavisindeki başarı oranı 40 yaş üzerindeki hastalarda en fazla yüzde 10, 30-40 yaş arası en fazla yüzde 30, daha genç yaştaki çiftlerde ise en fazla yüzde 50'dir. Ancak bazı merkezler bu oranları her yaş için yüzde 70'in üzerinde gösteriyor. Bu rakamlar doğru değil."

MÜŞTERİ ÇEKMEK İÇİN

Dr. Kamar, bazı merkezler tarafından büyük başarı sağladığı iddia edilen sperm mıknatısı, yapay rahim ve yapıştırıcı gibi yöntemlerin de gebeliğe ek bir getirisinin bulunmadığını söyledi. "Bunlar bazı merkezler tarafından müşteri çekmek için bir furya gibi tanıtılıyor. Ancak, uygulanan tüp bebek yöntemlerinden bir farkı yok. Zaten merkezler de bir süre sonra genelde bu uygulamalarından vazgeçiyor. Sonuçta olan, bu işe umut bağlamış insanlara oluyor" dedi.

(Bugün)


İlgili Başlıklar:

43 yorum:

Adsız dedi ki...

bu tip insanları kınıyorum para için yaptıklarıişin insanlar üzerinde nelere yolaçabileceğini bilmiyorlarmı.

Adsız dedi ki...

peki saın aret kamer in Buldan da yaptığı tedavi nasıl acaba %100 başarı oranı vaadinde bulunuyor ve yapıorda . hakkında çıkan dedikodulara veya gerçeklere ne cevap verebilir.

Adsız dedi ki...

bı tek basına gelen bunu anlayabılır allah ıslah etsın oylelerını ne dıyım baska

Adsız dedi ki...

evet bencede allah islah etsin bunu yapanlarda inşallah bu duruma düşerle bende 2 defa yaptırdım tüp bebek 2 sindede negatif sonuc aldım şimdi hangisine gidi
cem bilmiyorum

Adsız dedi ki...

Ateş düştüğüyeri yakar bu işleri yapan doktorların aile veya akrabalarında bu işlemi yapması gerekse nasıl hareket ederler acaba... allah herkezin kalbini ve içinden geçeni bilir ....

Adsız dedi ki...

peki bu durumda hastaneleri seçerken nelere dikkat etmemiz gerekiyor?ayrıca tüp bebek hakkında sınırsız söylentiler var şimdiden umutsuzluğa kapılmamak mümkün değil.

Adsız dedi ki...

ya ne diyebilirimki allah iyi doktorlarla karşılaştırsın..insanların duygularıyla oynayan doktorları kınıyorum

Adsız dedi ki...

allah ıslah etsin kime inanacagımızı şaşırdık çaresizlik boynumuzu büküyor türkiyenin en iyi doktorlarına gücümüz yetmiyo paranın gözü kör olsun...!!!!!

Adsız dedi ki...

2 kere tüp bebek yaptırdım sülemaniyede duygularımla oynadılar suan pisikolojik tedavi görüyorum böyle duygularımızla oynayan doktorları kınıyorum benim gibi madur olanları allah yardım etsin hepimize

Adsız dedi ki...

ben 3 defa tüpbebek yaptırdım 3 ün dede olmadı hayallerimi yıktılar

Adsız dedi ki...

allah hepimizin yardımcısı olsun
bu yazıları yapan doktorlar ne ypıyor sanıyorsunuz.Hepsi aynı
ben sahsen sadece yıllardır bu işi yapan insanlara gidin derim

Adsız dedi ki...

TEBRIK EDIYORUM PROFOSER HASAN SERDAROGLU NU NE ZAMANDIR BU SEKILDE DUSUNUYOR ACABA ESKI BIR HASTASIYIM ASILAMA UCRETINI TUB BEBEK FIYATINDA YAPAN HASAN SERDAROGLU DEGILMI HER YAZILANA INANMAYALIM

Adsız dedi ki...

HASAN SERDAROGLUNA SAHSEN TESEKKUR BORCLUYUM YUMURTALAR CATLAMADAN ASILAMA YAPILDI ISLEM ESNASINDA HERSEY YOLUNDA GOSTERILDI 2.SAAT HASTA BEKLETILDI SIMDI YAZILANLARA
SADECE GULMEK ISTIYORUM

Adsız dedi ki...

ben bu kişilileri çok kınıyorum bize verdiğiniz bu bilgiler için size teşekkür ederiz bende şimdi tedavimin neden sonuç vermediğini anlamış oldun

Adsız dedi ki...

allah tum ısteyeenlere hayırlı evlat nasıp etsın

Adsız dedi ki...

Üç kez denedim,olmadı.Vaadler her seferinde sizde birşey yok bu kez olacaktı.Her seferinde aynı tedavi,bir problem varki olmuyor.Farklı tedavi uygulamasını beklerdim.Milletin annelik ve babalık duygularını sömürüyorlar.Para için insanların duygularıyla oynuyorlar.Hiç başarılı bulmuyorum.Ünüversite Hastahanelerine gidin.

Adsız dedi ki...

BİZDE 2 DEFA TÜP BEBEK YAPTIRDIK 1. İSTANBUL AMERİKAN HAST.2.ANKARA TÜP BEBEK MERKEZİNDE YAPILDI HER TEDAVİDE %70 GARANTİ VERDİLER AMA HEPSİ NEGATİF SONUÇLANDI.NEDEN OLMUYOR DİYE SORDUĞUMUZDA TEKRAR DENEYİN DEDİLER.TEK AMAÇLARININ PARA OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUZ.ŞUAN 3.YÜ DÜŞÜNÜYORUZ YİNE HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAMAKTAN ÇOK KORKUYORUZ.RABBİM HEPİMİZİN YARDIMCISI OLSUN

Adsız dedi ki...

evet boyle ınsanları allaha havale edıyorum bende ıkı asılama 1 tup beebbek yaptırdım olmadı yıne dusunuyorum ama guvenecek guvenlı bıryer bulamıyorum tavsıye edebılecegınız bıryer varsa yazın bırde daha neyım oldugunu bılmıyorum sozde hersey normal ama olmuyor sebbebını bılmedıgım sebbebım var

Adsız dedi ki...

bende sizlere katlıyorum. Bende 1 defa yaptırdum ama olumsuz, şimdi tekrar denemeye korkuyorum. Herşey normal ama olmuyor. Neyse Allah hepimize kısmet eder işallah....

Adsız dedi ki...

akupunkturla beraber denemenizi tavsiye ederim başarı oranını yükselttiği ispatlanmış

Adsız dedi ki...

mrblütfen beningibilere yardım edin hocam 3aşılama 2tüp bebek yaptırdık hepsi başarısıs

Adsız dedi ki...

allah hepsinin belasını versin kime inananalım artık bizim devletimiz bile bizi 3ay sıkıntıya sokmadan rapor vermiyor onlar aşılama fiyatına tüpbebek yapmış çokmu gözlerini parahırsı bürümüş dilerim benden beter olurlar

manyana dedi ki...

para için evlat hasretiyle yanan insanların duygularıyla oynayan doktorların ben taa a.q. şerefsizler....

tuba dedi ki...

ben çok şeyler yaşadım bu tedavide hem maddi hem manevi hiç olumlu cevap almadım hayal kırıkklığı nasıl bişey bilemezler dr. kolay geliyor herşey tedavi sonrası depresyona girdim ve hala çıkamadım ne yemek,iş,güç hiç bir şey ımrumda değil tek aklıma takılan neden?neden böyle oldu?nasıl düştü?hep soru işareti ben dr. dediği her şeyi yaptım ama olmadı bize üstelik %70 şans verirken neden böyle oldu anlamadım şimdi tekrar bizi kliniğe çağırıyorlar farklı tedavi uygulayacağız ben napim anlamadım aklım çok karışık.Dr.başka yerde deniceğiz dediğimde ama biz sizdeki sorunları biliyoruz biz daha iyi anlarız diyor apmalıyım bilmiyorum?Artık güvenemiyorum ben başka doktura danıştığımda bana çok hormon iğnesi verildiğini yumurtalarım birden gelişince sağlıklı yumurtalarımın olmadığını söyledi ilgili ve bilgili kişiler bana bana bu konuda bilgi verisin..

Adsız dedi ki...

ben 6 kere tüp bebek denedim hepsi negatif en sonunda normal hamile kaldım o da düştü allah herkesin dileğini gerçekleştirir inşallahbütün parpmız gitti artık deneyemiyoruz

Cigi dedi ki...

İnsanların genelde çok vakıf olmadıkları sağlık konusunda doktorlarımıza kayıtsız şartsız güvendiğini herkes biliyor. Peki bu sektördeki doktorlar bizleri nasıl suistimal ediyor. Daha dün izmirde özel bir hastahane sahibinin son aylarda cerrahi müdehaledeki azlıktan dolayı doktorlarını uyardığını ve maaş indirimi konusunda resmen tehdit ettiğini okudum. Bu nasıl bir cesarettir. Ve bu tehditin karşısında duramayn doktorun neler yapabileceğini düşünüyormusunuz. Biz doğal yollardan çocuk sahibi olamadık. Daha sonra bu yaşadıklarımızı insanlara fikir versin diye http://tupbebekistiyorum.blogspot.com/
ve http://www.tupbebekistiyorum.tr.gg/
de yazdım. Umarım bu konu ile ilgili herkese bir fazdamız olabilir. Sizlerinde deneyimleriniz varsa bu konu ile ilgili lütfen paylaşın. Süistimal edilmeyelim.

Adsız dedi ki...

bende 1 ay önce tüp bebek denedim olmadı çok üzüldün hala depresyondayım hayat bana çok anlamsız geliyor eski neşem yok çok para harcadım resmen dolandırıldık bana 3 emriyo koyduklarını trensfer zamanı bana verdikleri kağıtdada yazılıydı ve ben evime döndüğümde olumsuz sonuç alınca hastaneden testlerimizi istedikk ve bana sadece dekont ve tüp bebek tedavisi gördüğüme ve 2 emriyo yerleştirdiği yazılıydı bu nasıl birşey bana tedavi başında çok iyi davrandılar daha sonra ilgilenmediler bile mecburen devam ediyorsun bu tedaviyi gören arkadaşlar bilir gonal iğnesini kan tahliline tozajını belirliyorlar benden sadece 2 defa kan aldılar herşy yolunda aynı tozajda vurun deyip eve gönderiyorlardı ve ben yumurtalarımın toplanmasına 2 önce çok hasta oldum durmadan kusuyordum dr. açıklaması hormon iğnesinin fazla geldiğini ve damarlarımdan sızmaya başladığını söyledi ve birden hormon iğnesini kesti ve ben bu olaydan sonra başka hastanelerle konuştum yanlış tedavi gördüğümü söylediler ve ben şimdi hakkımı aramak ben bu para göz insanları allaha havale ediyorum insanlar ne zorluklarla bu paraları biriktirip geliyorlar ve tedavi sonrasıda büyük sıkıntı çekiyorlar inş.ben bu hakkımı ahiretde alırım kimse ankalife tüp bebeğe gitmesin benim yaptığım hatayı yapmayın iyice araştırın ve dr. tavsiyesi üzerine gidin ben int.araştırmıştım sizde benim gibi azılanlara ladanmayın dediğim giibi dr. tavsiyesiyle gidin..allah hepimize çoçuk versin....

babey dedi ki...

Babey de şöyle diyor......... Evet malesef bu durum bizi ve bizim gibi çocuk özlemi çeken bir çok çifti derinden yaralıyor. Ben az ve öz konuşacağım bizim gibi çocuk özlemiyle kendini harap eden ve de bu yalancı dünyaya her geçen gün için küsen bizlere zaten ALLAH (c.c.) hu vurmuş birde siz; yani paracılar para için anasını boyayıp babasına satanlar lütfen bizleri umutlandırıpda sonradan umutlarımızı suya düşürmeyin.Böyle yapanlara diyorum ki ALLAH sizinde çok sevdiğiniz yakınlarınıza çaresiz dert versin AMİNN........

Adsız dedi ki...

Ben tam ç kere tüp bebek tedavisi gördüm, ilk ikisi kendi kaldığım şehirdeydi. Çok paramız gitti, tam yılacakken bir aile dostumuzun tavsiyesiyle İstanbulda beylikdüzündeki medicana hastanesine gittik. Ciddiyetlerini ilk günden anladım. Şu an 6 aylık hamileyim. İnsanların umutlarıyla oynamak adına para tuzakları kuranlar var ama işini gerçekten layıkıyla yapanlar da var.

Adsız dedi ki...

Bu işi böylesine bir para tuzağına çevirenler varsa gerçekten ayıp. Ama gerçekten işini dürüstçe ve ahlaklı bir şekilde yapan doktorlar da elbette ki vardır. Örneğin ben bir kere tüp bebek tedavisi gördüm ve onda da çocuğum oldu. Sayın doktorum Selman Laçin Bey'in işindeki ciddiyeti ve kullandığı dünya standartlarındaki metodlar sayesinde oldu bu.

elifem dedi ki...

bende 3defa ankarada centrum tüp bebek hastanesinde denedim ama negatif artık güvenim kalmadı cok yıprandık allah evlat hasreti cekenlere yardım etsin ve yüzlerini en kısa zamanda güllürsün

Adsız dedi ki...

ve bu yorumları okuyan doktorlara sesleniyorum para icin degil allah rızası icin yapın bu iş cünkü bizim ne cektigmizi anlayın artık

Adsız dedi ki...

evet ben de aynı şeyden şikayetçiyim. benimde gittiğim merkez UMUT TÜP BEBEK merkezi.Allah onları da aynı acıyla imtihan etsin resmen dolandırıldım. Yaşadığıma şükrediyorum. Bence sayın Bahçeci orda burda konuşma yapana kadar çalışanlarıa ve doktorlarını bir incelesin. Sonra da dönsün kendi vicdanının muhasebesini yapsın Allah hepsininin cezasını versin...

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bende kıbrısta doguş tüp bebek hastanesinde şevket alpertürk tarafında 100 yüz başarı vererek 5500 euro anşaltık sonra ilaç masrafları ve yol masraflarını kenddimiz karşıladık gitmeden önce telefonda inanılmaz doktor vardı he şey guzeldi gunumuz geldiginde gittik ve inanılmaz şeyler ile karşılaştık bırakın doktoru gömek odasına asistan dedigi ayşe hanım almadı bile.şaşırdım cok kötü hissetim morelmen bittim ama ordaydım tedavi olmak zorumda kalıdm.tedevim bitti 12 sonra test yapın bize dönün dediler negatif cıktı demek için aradım olur bunlar dedi bir daha deneyecegiz bu sefer 4500 euro ödeyeceksiniz dedi.yani anlayacaksınız ardaşlar dolandırılşm ve rencide edildim sakın arkadaşlar kıbrıs doguş hastanesin asla ve asla gitmeyi

Adsız dedi ki...

evet aynısı benimde başıma kıbrıs tüp bebek merkesinde doguş hastanesinde geldi orayı tercih edecek arkadaşlar sakın asla gitmesin.onların allah belasını versin benim hayellerim umutlarım yıktı o şevket alpertürk allah onun belasını versin.

Adsız dedi ki...

gitmeyin arkadaşlar her şey para para para
şevket beye soroyorm kıbrıs tüp bebek merkezi senin ola bilir ama sen hiç huzurlu şekilde allaha canını nasıl teslim edeceksin senin allah belanı versin

Adsız dedi ki...

sayın hocan sayın şevket bey bakın halen iyi niyet ile hocam diyoruz bu yazılanları okuyup ne diyorsunuz cok merak ediyorum kesin karşı tarafa benim kerizlerim diyorsundur.seni allah havale edip yuce rabbim seni ve ayşe hanımı bildigi gibi yapsın.allah belanısı versin

emel dedi ki...

sizin gibi duşunen ve siz gibi doktorlar bu insanları kandırdıgınız için sizlere ne söylek azdır.bakıyorum diger sayfalarda ve siteler epeyce şevket beyden bahsediliyor arkadaş sizlerde gidecek olan arkadaşlara ve soran araştıran arkadaşlara tavsiye etmeyin ki yazık kredi cekip ve borclanan arkadaşlarda var yazık olmasın o arkdaşlara.

Adsız dedi ki...

Gebelik aşısı
Tüp bebek tedavilerinde en önemli kriter embriyo kalitesidir.Embriyo gelişimi iyi olsada rahim embriyoyu kabul etmeyebilir.Tekrarlanan tüp bebek başarısızlıklarında yada birden fazla düşüğü olan kadınlarda rahim içinde problemin olduğundan şüphelenir.Endometrium olarak adlandırılan rahim içi zarının embriyonun yerleşmesine yardımcı olabilecek çeşitli faktörlerde yoksun olması veya zarın ince olması , fonksiyonunu bozan yapışıklıklar, kanlanma bozuklukları embriyonun ana rahmi içinde yerleşmesine engel olabilir.Bu tip sorunlar olduğu düşünülür ise ilk yapılması gereken rahim içine kamera ile bakmak yani histereskopi yapmaktır.Diğer bir alternatif olarak Avrupada bir kaç merkezde kullanılmaya başlanan gebelik aşısıdır.
www.tupbebektv alıntıdır.

Adsız dedi ki...

Tüp bebek konusunda ne kadar çok bilgi sahibi olursak o kadar iyi bence.Çok araştırmak gerekir.Herkes en iyisi benim diyor.Çoğu palavra.Araşırn ben öyle yapıyorum.www.tupbebektv.com
kadınlar külübü çider gibi internet bunları inceleyin derim

Unknown dedi ki...

çok doğru bir haber biz toplamda 3 kere tüp bebek yaptırdık bu yüzden, ilk ikisini aynı merkezde yaptırdık ve aslında bir nevi dolandırıldık. sonra 3.ye gökhan çıragile gittik ve çok farklı bir tanı koydu ve başarılı olduk. düşünün işte tüp bebek işi o kadar ticarete binmişki...

Adsız dedi ki...

Gökhan Hoca bizim de doktorumuzdu. Kendisinden çok memnun kaldık. Ssadece doktor olarak değil insan olarak da çok iyi birisi bence

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar ben Şenol Demircan,
bizde 3 defa tüp bebek tedavisi denedik ilk seferin de gebelik oluştu ama 45 günlukken düşük gerçekleşti diğer ikisinde negatif 1ve3 etilerde Fertijin tüp bebek kliniginde 2 seferide avrupa şafak hastanesin de olduk malesef gebelik oluşmadıgı zaman hastaneyi ticaret merkezine dönüştüren para gözler tek rar deneyin demekten başka destek olamayorlar,eee bizde sabancı veya koçun evladı degiliz arabamızı satıp buralara yatırdık onları Allaha havale ediyor tüm kader ortaklarıma Sağlıklı sıhatli salih evlat nasip etmesini Cenabı haktan diliyorum.(((((