Tüp Bebek'de Önemli Hatırlatmalar

Tüp Bebek Uzmanı Teksen ÇAMLIBEL tarafından bugün gazetesinde yayınlanan soru ve cevaplar....

Günümüzde rekabet ortamı tüp bebek maliyetini düşürse de yine oldukça masraflı ve eziyetli bir iş. Bir tüp bebeğin doğması için tam 12 kişinin çalıştığını da unutmayalım...

Tüp bebek maliyetli bir tedavidir çünkü bu konuda uzman doktorların yetişmesi çok zordur ve uzundur, uzman sayımız nispeten azdır. (bkz. Tüp Bebek Fiyatları) Aynı şekilde yumurta döllenme ve embriyo üzerine çalışan embriyologlarımızın da sayısı kısıtlıdır ve çok uzun ve zor bir eğitim sonrasında bu noktaya gelebilmişlerdir. Bir tüp bebekte yaklaşık 10 - 12 civarında kişinin uyumlu bir şekilde çalıştığını hatırlatmak isterim.

Dolayısıyla baştaki ekip liderleri, doktorlar, embriyologlar, hemşireler, anestezistler, yardımcı personel gibi iş elemanlarının bu konuda katkısı vardır ve dolayısıyla tüp bebek tedavileri maliyetli olmaktadır. Sosyal Güvenlik Kurumu iki kereye kadar tüp bebek ilaçlarını ödemekte ve doktor ücretleri olarak da 850 TL vermektedir. Dolayısıyla SGK`sı olan ve eğitim ve araştırma hastanelerinden veya üniversite hastanelerinden tüp bebek yaptırılmalıdır.

Raporu alan kişilerin bu olanaktan faydalanmasını öneririm. Türkiye`de ortalama tüp bebek maliyetleri 5000- 6000 TL civarındadır. (Bu fiyata ilaçlar dâhildir.) Değişik zamanlarda bu fiyatlarda indirimler söz konusudur. Özellikle ilaç fiyatlarında düşme oluşmuştur. Tüp bebek merkezi sayısı artmasından dolayı da rekabet sonucu fiyatlar düşme eğilimindedir. Bir süredir yaşadığımız ekonomik zorluklar nedeniyle de tüp bebek yapılan hasta sayısı azalmış ve maliyetler daha da ağır bir hale gelmiştir.

ÇARPICI BiR iDDiA

SORU: Bir arkadaşım, bazı tüp bebek merkezlerinde spermi olmayan erkeklere başka erkeklerin sperminden nakil yapıldığını ve bu durumun da tedavi için gelen çiftlere söylenmediğini duymuş. Bunun doğruluk payı nedir? Ben tüp bebek yapmak istiyorum ama açıkcası bu iddiayı duyunca çekindim.

CEVAP: Sevgili okuyucumuzun sorusu enteresan. Ancak böyle bir söylemin doğruluk payı bana sorarsanız son derece düşüktür. Kısa sürede bir DNA testiyle zaten sperm sahibi anında kanıtlanır. Ayrıca ciddi anlamda tehlikeli ve üzücü bir durumdur. Gerekçesi ne olursa olsun böyle bir işlemin ülkemizde yapılabileceğine asla ihtimal vermiyorum. Gönül rahatlığıyla tüp bebek merkezine başvurabilirsiniz.

Tüp Bebek Uzmanı Teksen ÇAMLIBEL/ BUGÜN

Ayrıca Tüp Bebek Şikayet ve Yorumları başlığına bakınız!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar bende eşimden kaynaklanan sorun nedeniyle Tüp Bebek tedavisinde başarılı bir sonuç alan arkadaşımın tavsiyesiyle İstanbul'a Op.Dr.Memmet Ali Akman'a gittim. İlk denememde başarısız sonuç aldım. Ama umudumu kaybetmedim. Dondurulmuş embriyolarım vardı. 6 ay sonra tekrar denememde hamile kaldım ve şu an 8 haftalık hamileyim. Kesinlikle Dr.Mehmet beyi tavsiye ediyorum. Hastasıyla çok ilgili. Kafama takılan tüm sorularda kendisini rahatlıkla arayabildim. Bu dönemde umutsuzlukta umudu ararken insan karşısında güven duyabileceği bir hekim arıyor. Tavsiye ediyorum. Allah herkeze bu güzel duyguyu nasip etsin....